"yandex-verification" content="ef2e7dca9790d4b5" />

Unit3D ile 64-bit uyumluluğuna kolayca geçiş.

En son güncellendiği tarih: 26 Eki 2019

Android dünyasında, Lollipop (v5.0) 64-bit mimarisini 2014'te ilk destekleyen sürüm oldu. Android Pie (v9.0) hala 32 ve 64 bit destekliyor olsa da, yalnızca 64 bit sistemler oluşturmaya izin veriyor.

Google, 1 Ağustos 2019’dan başlayarak, yerel kod içeren tüm yeni uygulamaların ve uygulama güncellemelerinin yayınlanırken 32 bit sürümlere ek olarak 64 bit sürümler sağlamasıni zorunlu hale getirdi. Ancak Google Play 1 Ağustos 2021’den başlayarak Google Play’in 64 bit özellikli cihazlarda 64 bit sürümleri olmayan uygulamalar sunmayı bırakacağını göz önüne alırsak bu uyumluluğa mümkün olan en kısa zamanda geçmek mantıklı bir yaklaşım olacaktır.



Unity 2018.2’den itibaren ARM 64 bit (ARMv8) desteğini sunuyor


Unity 2018.2 ve 2017.4.16 sürümleriyle 64 bit destek sağlamaya başladı ve 2018.2'den itibaren tüm yeni sürümlerde 64-bit Android desteğini sunuyor.

64 bit Android kitaplıklarını destekleyen bir Unity sürümünü kullanıyorsanız, derleme ayarlarınızı düzenleyerek uygulamanızın 64 bit sürümünü oluşturabilirsiniz. Ayrıca, IL2CPP arka ucunu Komut Dosyası Arka Uçunuz olarak kullanmanız gerekecektir. Unity projenizi 64 bit mimari oluşturmak üzere ayarlamak için aşağıdakileri yapın:


1. Build Settings'e giderek projenizin Android Platformu için seçili olduğundan emin olun. Unity sembolü Android Platformunun yanında değilse, Android'i seçin ve Switch Platform'u tıklayın.

2. Player Settings Panel > Settings for Android > Other settings > Configuration tıklayarak Scripting Backend sekmesini IL2CPP olarak seçin.

3. Target Architecture kısmından ARM64 mimarisi işaretleyin. ARMv7 ve ARM64 mimarilerini işaretleyin ancak artık Google play x86 için apk paketi kabul etmediğinden bunu seçmemenizi öneririm. Zaten Unity 2019.2 den itibaren bunun yanında '(deprecated)' yani kullanımdan kaldırıldı ibaresini göreceksiniz. Gelecek sürümlerden itibaren ise bu tamamen kaldırılacak.




APK'nizin boyutunu optimize etmek için

Hem 32 hem 64-bit dosyalarını tek bir Android App Bundle (.aab) dosyasıile veya tek apk ile iki mimariyi birlikte ya da her platform için birden fazla APK oluşturarak ayrı ayrı build etme gibi seçenekleriniz var. Ancak APK'nizin dosya büyüklüğünden dolayı size önerilen en uygun çözüm Google Play için .aab üreterek uygulamanızın boyutunu optimize etmenizdir. Bunun için:

Build Settings'e gelerek Build App Bundle'ı işaretlemeniz yeterli

Eğer Google Play dışında bir marketde dağıtım yapıyorsanız apk paketine ihtiyacınız olacaktır. tek bir büyük apk üretmektense bunu yerine mimarilere göre apk larınızı ayırmanız daha uygun olacktır. Bunun için ise:

Build App Bundle işaretini kaldırın ve Player Settings Panel > Settings for Android > Other settings > Configuration altından Split Apks by Target Architecture kutucuğunu işaretlemeniz yeterli.


Kendiniz için uygun ayarları yaptıktan sonra Build işlemini yaptığınızda 64-bit uyumlu boyutu optimize edilmiş uygulama paketlerinizi üretmiş olacaksınız.




94 görüntüleme1 yorum
BE IN

TOUCH

Please fill your contact details below: